Magamról

Saját fotó

Éber tudatossággal figyelem a jeleket. Írom a blogom és a naplóm évek óta és rengeteg fotót készítek.Hat unokám sok derűt hoz a mindennapokba. Hálás köszönet érte a lányaimnak és a vejeimnek is. Persze sok hála a betegeimnek és tanítványaimnak is a rendkívüli pillanatokért. 

2008. október 3., péntek

Étkezés

Ma kaptam. Tetszik, tovább is adom:

Egy női magazin interjújában arról faggatják a riportalanyt, hogy vajon rántotta avagy müzli a reggelije. Különös a kérdés, de kis idő után rájövök, hogy ezzel nyilván az egészséges táplálkozáshoz való viszonyulását akarják feltérképezni. Ehhez képest viszont a felkínált két ételfajta kiválasztása furcsa. Gondolom, a müzli képviselné az egészséges, a rántotta a helytelen táplálkozást. A rengeteg új tudományos vizsgálat fényében nehéz ugyan eldönteni, hogy tulajdonképpen mi árt a szervezetünk és mi nem, de azért azt már tudjuk egy ideje, hogy a tojás nem akkora mumus mint azt korábban állították. 10-15 évvel ezelőtt még biztosan öngyilkos hajlamot feltételeztek arról, aki megevett egy jó adag rántottát, mondván, tele van koleszterinnel. Ma már arról olvashatunk, hogy több évtized alatt sem sikerült kapcsolatot kimutatni a tojás fogyasztás és a keringési betegségek kialakulása között. Ezzel szemben a tojásnak alacsony a kalória tartalma, kiváló fehérje forrás, többféle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, és kolin található benne, amely megakadályozza a koleszterin lerakódását az érfalakra és a májban.
A rendkívül egészségesnek tartott müzli pedig már natúr formában is tele van szénhidráttal és a magvak révén zsírral, így bár a szénhidrát nem finomított és a növényi eredetű olajok is telítetlenek, hízni azért szépen lehet tőle. Nagyon meg kell nézni, hogy milyen müzlit veszünk, mert a többségük hozzáadott cukrot tartalmaz, ami végképp nem tartozik a korszerű táplálkozásba. Nem olyan egyértelmű tehát, hogy mikor étkezünk egészségesen és mikor nem! Nagyon-nagyon sok mindenre kell odafigyelni, amikor azt mérlegeljük, hogy mi kerüljön a tányérunkba. Ha tudjuk, hogy mi az ami árthat, akkor célirányosan tudjuk olvasgatni az élelmiszerek címkéit. Szerencsére a gyártók kötelezve vannak az összetevők meglehetősen részletes felsorolására, így más dolgunk nincs, mint elhinni és bízni, hogy valóban azt esszük, amit a csomagolás ígér.