2008-12-28

Boldogság

Ha valaki kisétál az ajtón, fogd fel úgy, hogy ő mindössze egy SZEMÉLY, aki kisétált az ajtón. Ez nem álmaid, teremtésed vagy az életed végét jelenti. Csak egy újabb tapasztalat, amelynek révén még világosabban látod, hogy mit kívánsz, és mit nem. Ez egy újabb lehetőség, hogy Rezgéseid Feltételes Jegyzékét olyannak teremtsd meg, amely még inkább kedvedre való.
A megromlott kapcsolatokban mindenekelőtt azért jelentkeztek gondok, mert az egyik (vagy mindkét) fél a másikat tette felelőssé boldogságáért. A legtöbben különféle változatokban a következőket mondják párjuknak: "Boldog akarok lenni. Ha ezt és ezt teszed, boldog vagyok. Ezért számítok rád, hogy mindig azt tedd, amitől boldog vagyok."
Ha hited szerint attól függ a boldogságod, hogy mit tesz valaki más, sok gyötrelmet készítesz elő magadnak, mert rajtad kívül senki más nem nyújthat annyit a viselkedésével, hogy összhangban tartson téged. Ezt csakis te teheted meg az áramlat irányába fordító döntéseiddel. Más még csak megközelítőleg sem értheti meg Rezgéseid Feltételes Jegyzékét, amelyet felhalmoztál. A szó szoros értelmében lehetetlenséget kérsz, amikor más viselkedésétől várod, hogy boldoggá tegyen.
"Szeretek veled lenni, és pillanatnyilag csodálatosan érzem magam veled. És mellesleg teljes mértékben vállalom a felelősséget azért, ahogyan érzem magam. Hatalmamban áll gondolataim irányát minden körülmények között megszabni oly módon, hogy összhangban maradjak azzal, aki valójában vagyok, és jól érezzem magam. Tehát szabad vagy, úgy éld az életed, ahogyan neked tetszik, én pedig mindig remekül leszek. Imádok veled lenni, veled élni, és szeretni téged - a saját boldogságomért azonban ÉN vagyok a felelős."
(E. és J. Hicks.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése