2009-04-11

Időjárás

Kaptam ezt az anyagot. Először nem vettem komolyan, de aztán a rezonancia törvénye szerint találkoztam emberekkel, akik megerősítették, ez az ember tudja a dolgát. Így megosztom Veletek is: 

Dávid Mihály

 nyíregyházi meteorológus, okleveles mérnök

1972-ben alkotta meg a híres Dávid-naptárat

amely évről évre az egyik legbiztosabb támpontot nyújtja az embereknek.

2009 : átlagos év

  • Január 10-e táján enyhülés következik, majd 17-én a mostaninál is erősebb lesz a lehűlés.
  • Februárban tartósabb lesz a hideg, amely 10-től a hónap végig tart majd
  • Március is hidegebb,csapadékosabb lesz a megszokottól. Nem érkezik meg március elején a tavasz, bár 15-től enyhe idő várható.Belvizes időszak. 
  • Április 5.-én indul a tavasz, s rohamosan emelkedni fog a hőmérséklet.
  • 25 fokos hőmérséklet is elképzelhető, de tartósan 20 C° fölött lesz a hőmérséklet egész hónapban.
  • Május - június - július a sokévi átlagnál összességében hűvösebb, (én nem bánom) Medárdos évünk lesz, viszont
  • Június 5-én 15-én és 25-én erős meleg várható, amolyan egy - két nap alatt belobbanó.
  • Júliusban folyamatosan hűvös lesz, 20°-ot fogja közelíteni a hőmérséklet, kivétel a 20.-a környéke, akkor ugyanis lesz egy 4 napos meleg szakasz, viszont
  • augusztus első fele igazi nyár lesz 25-ig. 30-40 C ° fölötti hőmérsékletet prognosztizálok.
  • Szeptember közepe hűvös lesz, a sokévi átlagnál 5 C°-kal hűvösebb.
  • Az ősz is enyhébbnek ígérkezik azzal, hogy
  • október 15.-én megjelenik az első fagy: egy hétig éjszaka fagyni fog.
  • November kicsit enyhébb a sokévi átlagnál
  • December közepén erős hidegre és mínusz 10 -15 fokra lehet számítani, mélypont: 15.-e és 22.-e körül. 
  • A csapadék mennyisége a sokévi átlaghoz hasonló lesz: a Dunántúlon 700 mm/év, Kelet- Magyarország 600 mm/év.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, már nagyon vártam ezt az előrejelzést.

    VálaszTörlés
  2. A Dávid Mihály (bácsi) mérnök úr naptára már hosszú évek óta "bejön". Ha jól emlékszem, nála lehet megrendelni, és valami csekély összegért megküldi postán.

    VálaszTörlés