2009-10-02

Válság


Csatlós Csabától kaptam:

"HA ISMERED A TÖRTÉNELMET, NINCS OKOD AZ AGGODALOMRA! A jelenlegi gazdasági válság “csak” megismétlése egy múltbelinek. Emlékszel a “Fekete Hétfőre”? Ez 1987. október 19-re utal, amikor a világ tőzsdéi összeomlottak. A Fekete Hétfői összeomlás a százalékban mért legnagyobb mértékű egy napos krach volt a tőzsde történetében. A Világ tőzsdéi mégis kevesebb, mint 1,5 év alatt új erőre kaptak.
Aztán, senki sem felejtette még el az 1991-92-es világválságot, rögtön az iraki háború után: a hatalmas olaj-áremelkedéseket, az ingatlanpiaci árak meredek zuhanását és a hitel válságot (a 80-as évek hírhedt kölcsön- és megtakarítási összeomlásait). A válság 1994-ben ért véget, és a világ tőzsdéi kevesebb, mint 2 éven belül csúcsértékeket értek el.
Alig hagytuk még magunk mögött a 2001-2002-ben történt eseményeket. A támadásoknak jelentős gazdasági hatása lett az USA piacára és a Világpiacra. A New Yorki Tőzsde (NYSE), az American Tőzsde (AMEX), and NASDAQ nem nyitottak ki szeptember 11-én, és szeptember 17-ig zárva maradtak. Amikor a tőzsdék megnyitottak, a Dow Jones Industrial Average (DJIA) tőzsdei indexe 684 ponttal esett, vagyis 7,1%-kal, 8.921 pontra, ami egynapos zuhanási érték-rekordot döntött. A hét végére a DJIA 1.369,7 ponttal csökkent (14,3%), a történelem legmagasabb egy heti érték-csökkenését eredményezve.
A fellendülés gyorsabban jött mint vártuk. A világ tőzsdéi kevesebb, mint két éven belül megint példátlanul magas értéket értek el, és 6-7 hónappal ezelőtt még mindig felfelé kapaszkodtak.
Mi tehát a történet lényege?A válságok mindig fellendüléseket hoznak, és ezek sokkal hamarabb jönnek, mint amit sokan remélni mernek.
Én személyesen át – és túléltem 6 válságot 50 év alatt. Minden egyes alkalommal erősebben és okosabban jöttem ki belőlük, és biztos vagyok benne, hogy Te is!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése