2010-04-07

Az aranyasszony útja

Kölcsön kaptam ezt a könyvet, és eddig tetszik. A betegségek lelki hátterét remekül magyarázza el, holisztikus szemlélettel. Az asztrológiáról is remek sorokat ír:
"Maga a Biblia mondja, nézz fel az égre, a csillagokra, és ámulj el a Teremtő csodás alkotásán. A világ ismerete Isten alkotásának megértése. Az asztrológiát a királyok tudományának nevezték évezredekig. Igen, jól hallottad, igen ősi tudomány ez! Gondolj bele, a sumér asztrológusok már időszámításunk előtt ismerték a Naprendszer külső bolygóit, amit állítólag a mai ember fedezett fel az elmúlt kétszáz évben. Ők ennek ellenére lerajzolták, kiszámolták és használták rendszerükben.
- Ez hihetetlen! - Éva valóban meglepődött. - Ez hogy lehet? Honnan ismerték? Olyan fura, én tényleg mindig úgy képzelem magam elé az embereket abból a kórból, hogy valami egészen elképesztő kevéske tudásuk volt a világról, és mást se hallok mostanában, mint hogy ennek épp az ellenkezője igaz. Sokkal jobban értették a kozmikus összefüggéseket, mint mi, annak ellenére, hogy nem ismerték mondjuk a kvantumelméletet.
- Na, ne legyünk olyan biztosak ebben sem! - nevetett Theo - amúgy meg, attól, hogy mi ma ismerjük, ugyan hova jutottunk? Ne érts félre, én csak abban hiszek megszállottan, hogy bármekkora legyen is a tudásod az anyagi világról, ha kirekeszted az anyagon túlit, most legalábbis nevezzük így, akkor csak részleges folyamatismereted lehet, de a világ összerendezett működéséről, a belső kölcsönhatásokról soha nem lehet fogalmad. Nem lehet kihagyni a végső rendezőelvet, és csak a részfolyamatokból vonni le következtetéseket. Márpedig a mai ember ezt teszi. És a tudomány ezekből a folyamatleírásokból ráadásul végső, megkérdőjelezhetetlen konklúziókat is képes alkotni. Ez azért nekem megemészthetetlen. Ez a bölcsességtől baromi távol áll. Igen, igen, pont ez a különbség a bölcsesség és az ismeret között. Lehet hatalmas részismereted, de mégsem látod az egészet.
...
-Amúgy mi az asztrológia? Jóslás?
- Á, dehogy! Ha tudom valakiről, hogy nem tud úszni, és azt mondom neki, figyelj öregem, ma ne menj a tengerbe, mert akkora vihar lesz, hogy belefulladsz, akkor én jósoltam? A képlet az egyes ember és a kozmosz viszonyát mutatja. Olyan, mintha készülne rólad és az univerzumról egy fénykép a születésed pillanatában: ekkor érkeztél a földre önálló testben és az első lélegzetvételeddel először kapcsolódtál össze vele. Egy térkép önmagunkhoz, az életutunkhoz. Megmutatja, mik a feladataink, mikre vigyázzunk, mik az erősségeink, gyengeségeink, melyik időszakban várható több akadály és a többi. Egy mankó."
Nekem tetszenek ezek a gondolatok, szinte ezekkel a szavakkal tanítottam én is már sok-sok éve. Jó érzés, hogy másvalaki is hasonlóan gondolkodik, pedig nem tudtunk eddig egymásról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése