2011-04-08

Agyféltekék


Ha a lányt az óra járásával megegyező irányba látod forogni, akkor a jobb agyféltekédet használod. Amennyiben a lányt az óra járásával ellentétes irányba látod forogni, akkor a bal agyféltekédet használod. Páran képesek arra, hogy mindkét irányt felismerjék, de a legtöbben csak egyféleképpen tudják nézni.

Teszteld le, hogy képes vagy-e megfordítani a forgás irányt, váltogatva az agyféltekéid között. (Nekem ment, nézd egy irányban, majd nézz félre, és mikor újra ránézel, a másik irányt lásd. Megy az!)

Ha nem forog a kép, kattints rá, és megjelenik külön, forogva.

A két agyfélteke funkciója:
Bal agyfélteke

Jobb testfél irányítása

Jobb agyfélteke

Bal testfél irányítása


Férfias
Nőies
Aktív / behatoló
Passzív / befogadó
Cselekedni
Lenni
Értelem
Érzelem
Racionális
Intuitív  
Analizálás / logika
Ösztön
Időérzék
Nincs időérzék
Félelem
Nincs félelem
Verbális
Vizuális
Tudatos
Nem tudatos
Lineáris
Horizontális
Én-kép
Nincs én tudat, lehatárolódás
Arcelemzés
Arcfelismerés
Számolás
Magasabb rendű matematika
Túlélés
Szimbólumok
Részletezés
Egységben szemlélés (holisztikusan)
Hitrendszer
Intuíció, telepátia, ESP (Érzéken túli érzékelés)
Próbálkozás
Színek, zene, ritmus
Széttöri a szavakat és a gondolatokat
Egyesíti a szavakat és a gondolatokat
világos
sötét
yang
yin
meleg
hideg
Nap

Hold

Korrekcióra alkalmas minden olyan tevékenység, ami mindkét kezünket igénybe veszi: krumpli pucolás, kézzel mosás, tészta gyúrás, gyöngyfűzés, gyurmázás, stb.  Jó gyakorlást!


Akkor tudunk a legjobban teljesíteni, ha egyformán dolgozik mindkettő. Manapság ez nagyon ritka. Sajnos a kétkezi munka már egyre ritkább. Vagy tollat, vagy egeret szorongatunk. Ki a jobb, ki a bal kezében. Ennek megfelelően a másik oldali agyfélteke lesz az erősebb, edzettebb. 

1 megjegyzés:

  1. De jóóóó....Már láttam ezt többször, de nekem mindig jobbra forgott. Most hogy megpróbáltam a balt, ismét jobbra forgott. Többféle technika és erősebb koncentrálás után viszont csak balra akart már forogni....Becsuktam a szemem és akkor is csak arra forgott.
    Szuper...
    Köszi
    Bea

    VálaszTörlés