Magamról

Saját fotó

Éber tudatossággal figyelem a jeleket. Írom a blogom és a naplóm évek óta és rengeteg fotót készítek.Hat unokám sok derűt hoz a mindennapokba. Hálás köszönet érte a lányaimnak és a vejeimnek is. Persze sok hála a betegeimnek és tanítványaimnak is a rendkívüli pillanatokért. 

2012. június 29., péntek

Dohányzásról


1. Tapasztalatom szerint a dobozra ráírt fenyegető szöveg ártalmasabb, mint a benne lévő nikotin. Agyament őrült volt, aki kitalálta ezt a riogatást. Szemmel láthatóan ettől senki nem hagyta abba, viszont hamarabb beteg lesz tőle. Visszaüt a szándék. Az  ellenállás mindig örvényt kelt, minél jobban tiltakozunk valami ellen, annál erősebb lesz.

2. Ami tényleg rossz: a nikotin nagyon alacsony rezgést kelt. Aki szívja és aki passzívan beszívja - alacsony rezgésű élményeket fog ezáltal bevonzani az élete minden területén. Ez az, ami igazán káros.

3. Általam szeretett emberek is arra hivatkoznak, hogy már erről is mondjanak le? Már csak ez van nekik. NEM IGAZ! Van párjuk, van aranyos gyermekük! Nem csak a nikotinban lelhetik örömüket.

4. Egy doboz cigi 770.- Ft. Érdemes ennyit elfüstölni és kárt okozni önmagának és a szeretteinek? Ezt a pénzt másra is lehetne költeni.

5. Ami sokszor bevált a praxisban: Ajánlom, hogy fokozatosan szokjon le róla. Az első 10 doboz cigiről vágjanak le egy parányit. Egy slukkal kevesebbet nem vesz észre a szervezet. A megszokott nikotin bevitel alig lesz kevesebb, a rágyújtásra való alkalom nem lesz kevesebb. A következő karton cigiből már picit többet vágjon le, két slukknyit. És így tovább. Hosszabban tart, viszont eredményesebb. Nincs kudarcélmény, amitől még kevésbé fogadja el magát az ember. A szervezet nem veszi észre a lassú megvonást. A környezet nem kap idegrohamot az illető feszültségétől. :-)

6. Mindenki úgy teszi magát tönkre, ahogy akarja. Ne felejtsük el, hogy a kávé, az ital, a drog is a szenvedélybetegségről szól, de a csokifüggés is, a kapcsolati függés is, a gyermekét el nem engedő szülő, vagy a munkamániás is külső dologtól várja a megnyugvást, a belső harmóniát. Ha bekebelezte, jól érzi magát, ha nem, szenved. Ne ítélkezzünk senki felett. Ne akarjunk senkit leszoktatni külső módszerekkel. Ha az illető végre rájön, és úgy érzi, elérkezett az idő, hogy az akaratát erősítse, és hogy ne a farok csóválja a kutyát, akkor segítehetünk ebben. De mindenkinek egyéni tempója van. Aki erőszakosan akarja leszoktatni a másikat, az nézzen önmagába, és keresse meg a saját függését. Csak akkor zavar ez ennyire, ha a saját belső tudatalattink reagál rá.

7. Békés együttélést kívánok a dohányosok és nem dohányosok táborának.