2012-08-21

A gyermek üzenete a szüleihez



"Ne vegyél nekem olyan dolgokat, amelyekre Te hiába vágytál gyermekkorodban! Ne érezz bűntudatot, ha nem tudsz megadni nekem mindent, amire a fogam fáj, néha csak azért kérek valamit, hogy lássam, hol a határ. Add nekem az idődet!

Kérdezd meg, mi történt az iskolában, beszélgess velem arról, hogy miket gondolok, és hogyan oldom meg a feladataimat, problémáimat.
 

Taníts engem a jóra, és mondd el mi a rossz!

Vitassuk meg terveinket! Bátoríts választásaimban!

Dicsérj, ha megérdemlem, terelj jó útra, ha tévedtem! Higgy nekem, bízz bennem!

Bocsáss meg nekem, fejezd ki a megértésedet, ha tévedtem!

Add értésemre, hogy mindig van lehetőség az újrakezdésre!

Engedd, hogy tetteimért én vállaljam a felelősséget! Javíts ki, ha tévedtem, de ne szégyeníts meg!
 


Kérlek, soha ne hasonlíts másokhoz, főleg a testvéremhez ne!

Büntess meg, ha rosszat teszek, de ne bánts!

Ismerd el, ha jót cselekszem!

Ne parancsolj nekem, hanem kérj tőlem! Ez számomra azt jelenti, hogy összetartozunk, és ha megkérsz valamire, boldogan megteszem majd.

Bánj velem úgy, mint a legjobb barátoddal!

Figyelj rám, ha szeretnék veled megbeszélni valamit! Még csak gyerek vagyok, de vannak gondjaim, aggodalmaim.

Tiszteld a bánatomat, fájdalmamat!
 


Szeress akkor is, ha rossz vagyok, és hagyd, hogy szeresselek! Mutasd ki a szeretetedet még abban az esetben is, ha nem tetszik neked a viselkedésem!

Mondd sokszor, hogy szeretsz engem, erősíts meg abban a tudatban, hogy különleges vagyok számodra, és bármi történjen is, mindig szeretni fogsz!"
 
(találtam, tetszett, megosztom.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése