2012-12-06

A veszélyes Mikulás


13 éve részt vettem Hollandiában egy Landmark kurzuson. 150 fős volt a tanfolyam. Sok megdöbbentő dologra derült fény számomra. Máig hálás vagyok Ferco Mascininek a lehetőségért. Számtalan dologban alapvetően megváltoztam akkor.
.
Az egyik ilyen téma a Mikulás vagy Jézuska ajándékozási ügye.
A gyakorlat arról szólt, hogy keresd meg, mi volt az az eset, amikor rádöbbentél, hogy egyedül vagy a világban, már a szüleidre sem számíthatsz.
A társaság kb. 2/3-nak akkor támadt ez az érzése, mikor rádöbbent, hogy nem a Mikulás vagy a Jézuska hozza az ajándékot, hanem a szülők veszik meg. És nem a Mikulás nem léte volt a probléma. A baj az volt, hogy a gyerek rádöbbent, hogy - az addig istenített - szülő az ő szemébe is simán hazudott, eléggé elhihetően. Tehát már a saját szüleiben sem bízhat meg.
Azóta a saját praxisomban is sokszor megcsinálom ezt az oldást, és a felnőtt kikerekedett szemmel néz rám, mert nem is gondolta volna a tudatos szinten, hogy ekkor veszítette el a szüleibe vetett bizalmát.
Azért is szeretem ezt elvégezni, hogy ők legalább ne adják tovább ezt a butaságot.
.
Annak idején volt várandós Viki Zsófikámmal. Elhatároztam, hogy én ezt nem követem el az unokáimmal, ha már a saját lányaimmal megtettem.
Megtettem, mert mint a birka, mentem a többiek után, anélkül, hogy használtam volna az éber tudatomat. Annyi butaságot csinálunk átgondolás nélkül!!!!
De ezzel neveljük a gyereket hazugságra. Hiszen azt látja, hogy a szülők is hazudnak, ez egy választható opció. Aztán a kedves szülő később fel van háborodva, ha rájön, hogy a csemetéje hazudik neki. De hiszen épp ő tanította erre. Az első példákat pontosan tőle látta.
Gyerekként előbb apró dolgokban hazudunk, aztán később egyre komolyabb témákban. Lehet, hiszen mindenki ezt teszi, miért lenne az illető kivétel? Hazugságok a pénzről, a munkáról, a párkapcsolatról, hűségről... a börtönig bezárólag!
.
Természetesen elfogadom, hogy nincs két egyforma ember, és ez jó is. Ahogy én látom a világot, úgy csak én látom.
Az általam képviselt szemszögből szánalmas, és nem felnőttes viselkedés a hazudozás. Legyen felelősségteljes az EMBER és vállalja fel, amit tesz. Ne bújjon hazugságok mögé. Hazudtam én is annak idején. De ma már FELNŐTTEM. És a környezetemben lévő gyermekeket igyekszem az igazmondásra nevelni.
Egyszer meg kell szakítani ezt a körbehazudozós világot.
Mikor 22 évvel ezelőtt Kisfaludy Gyuri azt mondta, hogy talán már a mi életünkben megszűnik a hazudozás, harsányan nevettünk a teremben.
Aztán megtanultam - sokad magammal - az öntesztet, és már mutatja a testem, ha valaki hazudni készül, erősen jelez, ha nem igaz, amit mond.
Aztán ott az agykontroll sisak technikája, ott van a Reiki szimbólum, és ott a Facebook. És ez csak az én tudásom, biztos van még sok más hasonló is. Igaza lesz Gyurinak, és ez jó.
Tetszik, vagy sem, fel kell nőni.
A Facebook hogy került ide? Csak a hazudozós, csaló emberek nem mernek kitenni képeket, mert félnek, hogy lebuknak. Mert bárki nézheti. És akkor mi van?
A halálunk után úgyis közös feldolgozás lesz. Még a másik gondolatát és érzéseit is tudni fogjuk. Nem mindegy, hogy ez most van, vagy majd csak akkor? Nem, mert ha ezt tudatosítjuk, akkor odaát nem lesznek kínos percek.
.
Én mindig megkérdeztem az unokáimat, hogy mit szeretnének Mikulásra? Mikor Zsófi magyarázni kezdte, hogy de van Mikulás, mert mondták neki, levittem a Plázába. 8 Mikulással találkoztunk. Kérdeztem, melyik az igazi? Bevittem a boltba, megmutattam a polcokon a csokikat, és elmeséltem Szent Miklós történetét.
Elmondtam neki, hogy Ő fontos az életemben, és egy buta történet nem éri meg, hogy később ne higgyen nekem, ne bízhasson meg bennem. Az máig remekül működik. :-D Megérte.
Amikor most nyáron engem vádoltak hazugsággal, elküldtem Zsófinak a hivatalos értesítést, bebizonyítva, hogy igazat mondtam, azt válaszolta: Tudtam, hogy igazat mondtál, te nekem sosem hazudsz.
És ilyenkor szárnyal a lelkem. Nekem ez az ünnep!
.

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  2. Megértem, amit írtál, és elfogadom. Azonban, amikor egy teremben ül 150 ember, és a többégnél ez felmerül, akkor elgondolkodtató.
    Egyébként előtte ők sem gondolták volna. Más a tudatos felszín, és más a tudatalatti. :-)
    Arról nem is beszélve, hogy egy gyerek számára a hazugság hazugság. Miért lehet egy dologbann hazudni, másban meg nem? A kisgyereknek a legfontosabb a következetesség.
    A vicc, hogy a háttérben épp most nézem vissza a Szuperdada sorozat részeit, és az is erről szól.
    De ahány amber,annyi szempont, és ez így jó.
    szeretettel: Magdi

    VálaszTörlés
  3. Ebbe minden évben beleszaladunk mi is, bár meg kell, hogy mondjam Neked, mi pl a Karácsonynál sem "Jézuskáztunk" sosem! Nekünk kiskorunkban a Télapó hozta karácsonykor is az ajándékot, de én nyíltan vállaltam, és vállalom a gyerekek előtt, hogy ez a szeretet ünnepe, és akik szeretik, azok megajándékozzák egymást ilyenkor. Természetesen Jézus születéséről is tanulnak, illetve tudnak, de én nem kevertem ezt sosem az Ünneppel. Nézett is rám bután a tanító néni, amikor megkérdeztem a névhúzásos sztorit, és elkezdett suttogni, hogy de ezt nem a gyerekek előtt, én meg mondtam neki, hogy részemről nyugodtan, mert mi nem titkolózunk egymás előtt. A Mikulást még meghagytam nekik, legalább ebben higgyenek míg kicsik, de sztem meg fogják érteni ők is amikor eljön az ideje, hogy ráébredjenek az igazságra, amit egyre nehezebb eltitkolni, hisz rogyadoznak a polcok a mikulás édességektől, és ez mindig újabb, és újabb hazugságokba viszi a szülőket,hiszen a gyerek sem hülye, lát mindent!

    VálaszTörlés
  4. Már sok éve lehet tudni, hogy Jézus áprilisban született, és köze nem volt a téli napfordulóhoz. Ez is egy hatalmas hazugság. :-(
    Erről már évekkel korábban írtam.

    VálaszTörlés