2013-07-01

Andrássy úti séta


Péntek reggel mentem a tanfolyamra. Gondoltam készítek pár képet, a távollévőknek egy kis nosztalgia. :-) Oktogontól indulunk.
 
 
 
Szerencsémre nem volt hőség. Kellemes séta, ideális körülményekkel, közepesen nehéz hátizsákkal.
 
 
Az új busz. Belül nem tudom milyen, de az előnyös, hogy alacsonyan van az ajtó.


A forgalom még elenyésző. A házakat imádom. Emberi lépték. Ízlés és fantázia. Nem sima üvegkocka.
 
 
Ezeket még igazi építészek tervezték.
 
 
A fák próbálják kompenzálni a kocsik füstjét.
 

Ezt az urat nem értettem. Percről percre több autó lett, egyre nagyobb zajjal. Láthatóan nem hajléktalan. Akkor miért a zajba és füstbe ül ki olvasni? Aztán közelebb érve láttam, hogy ő meg dohányzik. Megtette a maga környezetszennyezését is. Aha... de legalább olvas. :-)
 
 
 
Szép. És lám, a feng shui törvény is betartva: az éles sarok letompítva. A régiek még tudták.
 

Itt kint az ébredő város. És vajon a nyitott ablak mögött mi történik a mikro -világban?
 

Egy üde színfolt: a virágbolt. A hölgy láthatóan szereti a növényeit, mert mindig locsolja, permetezi őket, és a növények meg is hálálják neki. Ahányszor erre járok, mindig ezt látom.
Aztán nem akartam hinni a szememnek: postaláda a falon. ez még működik. Épp tegnap olvastam, hogy megint vagy 500 postást menesztenek. Éshának igaza van: szakmák eltűnnek és más szakmák keletkeznek. Működik a "TEREMT - FENNTART - LEBONT" hármasság. Manapság a mail idejében már nem levelezgetünk borítékban, nem írunk képeslapokat. A legtöbb pénz már utalással ér célba. Változás, változás. És vele kell változnunk nekünk is.
 
 
Kodály körönd. Ha valakit érdekel: eladó a felső emelet. :-)


Ismét az új busz, ezúttal szemből.
 
És most a hely, ahol tanulunk: Andrássy út 98.
 
 
Az épület maga szép. Az udvar felett üvegtető.
 

Ide bújt el a Paradigma könyvesbolt. Tudomásom szerint csak náluk kapható az az asztali naptár, amiben óránként feltüntetik a bolygóállásokat.



Lehet ücsörögni, kávézgatni, délben ebédelni. Sőt olvasni is. Vagy nem is tudom. Létezik egy sötét helység, ahol meglepően jó könyveket lehet helyben olvasni. De ott bent sötét van. Be van kamerázva, és kiírva, hogy ne vidd el a könyvet, csak helyben olvasd. De jó, kihozhatom ide a fényre? Mert ott lehetetlen a sötétben olvasni. És miért nem lehet kölcsönözni? Nem értem teljesen a dolgot.
 

Jó a szemnek és a tüdőnek a zöld sarok. Eddig rendben is lenne.

 
Ezt magyarázza meg valaki! Mi a fenének kell oldalra billenteni a virágládát? A növény az emberrel szemben nem hülye. Lefelé fog nőni akkor is, ha rendesen áll a láda. Viszont ki van száradva. Milyen lelkület az, hogy a lenti virágok kapnak inni, ezek meg nem.
És nem nyertél. Nem véletlenül borult félre:
 
 
 
Koncepció. Minden szinten van két félreborított és kiszárított láda. És az sem nyert, hogy az ablak zárva, mert ott fent nyitott folyosó van.  
Várom a megoldásokat. Nekem ezt nem sikerült megfejtenem. De elszomorít.
 

Már arra gondoltam, elviszem a locsolókannám és én meglocsolom őket, ha már a naponta ott dolgozókat sem érdekli, a kertészeket sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése