2015-06-01

Szombati délutáni séta az orgonakoncertig



Imre (általános iskolai osztálytársam) meghívott egy emlékkoncertre a Szent Anna templomba. Klárival megbeszéltem, hogy elmegyünk. Imádom az orgona hangját. 


A Kossuth téren kellett átszállnom. Egy kicsit körülnéztem. A TV épülete megdobogtatta a szívemet. 


Nagy Imre szobra. 


Imádom ezeket a részleteket!


Ahogy szoktam, sokkal korábban odaértem. Gondoltam, lesétálok a Corvin térre. 


Mit találtam egy homlokzaton? Csillagok között egy nőalak. :-)



Jobb- és balsodrású energiák szimbóluma. :-) Szép. 


A zöld fák és a kék ég mellett a meleg színű téglák. 


A régi házak, akár egy időutazás. Örülök, hogy megmaradt a régi forma. 


Leülni már nem volt időm, mert Imre észrevett és dudált. Igyekeztem vissza a Batthyány térre. Pedig hívogatóak a padok a zöldben. 


Igazán ezért az épületért jöttem ide. Ma ismét a Budai Vigadó. 


Ide jártam boldog filmes koromban tanulni. Itt kezdtük az Optikai- és Akusztikai Főiskolát. Aztán átköltözött az iskola az Anker közbe. 


De Nagy Attilához is sokat jártam ide egy kis filmstúdióba. Hol van az már! 


Nagyon élveztem azt az időszakot. A szárnyaló lelkemhez méltóan egy madár repült felém. Meseszép volt a habos felhő is. 


Egy építész emlékműve. Megérdemli. Akkor még volt esztétikai érzékük is. 


Hát nem szép?!


A templom előtt beszélgettem kicsit Imrével és a nejével. Ők bementek a emlékmisére, én kint vártam a nővéremet. 


Mit szólna a mai helyzethez? 


Az egyik padon hajléktalanok szenderegnek. 


A másikon fiatalok, ki tudja, milyen lesz a jövőjük?


Klári megérkezett és bementünk a templomba. Kárpáti József emlékkoncert volt. A tanítványai orgonáltak, többen is. Nem értek a zenéhez, csak élvezem. De úgy gondolom, ez a legnehezebb hangszer. Kézzel - lábbal egyformán aktívan kell dolgozni. A hangját imádom! Kivetítőn láthattuk a fent zenélő művészeket. 

Köszönet Imrének az élményért! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése