2017-11-11

Ne hazudj a gyerekednek!



           1998-ban, Hollandiában végeztem el egy 150  fős tanfolyamot. 
    Egy napon az volt a feladat, hogy mindenki keresse meg életében azt a pillanatot, amikor rájött, hogy teljesen egyedül áll a világban, már SENKIRE sem számíthat, senkiben nem bízhat meg.

     Sokkolva tapasztaltam, hogy a csoport kb. 75%-a azt az élményt jelölte meg, amikor rádöbbent, hogy nem a Mikulás és a Jézuska hozza az ajándékot! 
      (Nekem a szüleim korai halála felülírta ezt az élményt.)

A 27 éves praxisban sokszor kipróbáltam ezt a kérdést, és legtöbbször bejön itt is, Erdélyben is. 
A saját unokámat már megkérdeztem, mit vegyek neki Mikulásra? Meglepődött, hogy miért én veszem meg, miért nem a Mikulás hozza? Elmeséltem az egészet úgy, mintha felnőtt emberrel beszélnék. De hát a másik nagymama találkozott vele. – mondta.
Levittem a Csepel plázába, találkoztunk 4 Mikulással. Melyik az igazi? Bevittem a boltba, megmutattam a csoki figurákat.
Elmondtam neki, hogy ez az ostoba mese nekem nem ér annyit, hogy egyszer majd rájöjjön, hogy hazudtam, és attól fogva ne bízzon meg bennem. Megértette.

Ma már 18 éves, és MINDIG engem hív fel, ha bármi gondja van, mert tudja, hogy én őszinte leszek hozzá és bízhat bennem.          
Az idő beigazolta, hogy érdemes volt tisztának maradni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése