2014-12-03

Nyílt levél


Komolyan mondom, ezt nem hiszem el. Teljesen jó szándékkal készítettem a Facebookon egy oldalt Hilda filmjeiről. Örömet akartam szerezni egy idős embernek, akit szeretek. Már picike korom óta ismerem, Apuval is dolgozott sokat. Kicsit Aput látom benne, egy esztendőben születtek. Sajnos Apu 1979-ben elment. Ha élne, annyi idős lenne, mint Hilda. 
Apunak nem tudok emléket állítani, mert az élet úgy hozta, hogy a forgatókönyvek és a negatívok elkerültek tőlem. Gondoltam, legalább Hilda munkásságát összegyűjtöm. Azt kértem, ha valakinek van sztorija, képe Hildáról, ossza meg velünk. Addig mutassuk ki a tiszteletünket, szeretetünket, amíg az illető még köztünk van. Épp most olvastam, hogy Mátrai Sanyi is elment. :-( Fogyatkozunk. 

Az öröm helyett Hildának gondot okoztam. Pontosabban néhány ostoba ember. Nehezményezték, hogy miért az az oldal címe, hogy "Hildebrand István művei"? Mert, hogy a filmezés csapatmunka!

A válaszom:

1. Amikor egy belső külön oldalt akar valaki a Facebookon készíteni, felad lehetőségeket: intézményt, terméket, eseményt, személyt akarsz rajta szerepeltetni? Természetesen a személyt választottam ki. 

2. Feladja, hogy az illető mivel foglalkozik? Amikor az általam készített fotóknak csináltak oldalt, azt kellett kiválasztanom, hogy "fényképész" vagyok, pedig természetgyógyászként dolgozom. De a fotók miatt megtévesztő lett volna azt választani. Hildánál a legtalálóbb a Művész volt. 

3. Aki nem tudja, mit jelent az operatőr, ideírom: Operatőrnek a filmgyártásban azt a személyt, rendszerint művészt, nevezik, aki a film képi felvételeit készíti, illetve irányítja. 
Mivel a művésznek MŰVEI vannak, ezért írtam azt a neve mellé. 

4. Nekem is van egy listám a "FILMJEIMRŐL". Ez nem azt jelenti, hogy én finanszíroztam vagy rendeztem őket. Így szoktuk mondani, ha részt vettél egy produkcióban. Épp azért, mert a magadénak tekinted, pont, mert csapatmunka. 

5. Aki annyira nem ért az internethez, hogy lássa, Hildának semmi köze nem volt a szerkesztéshez, az inkább vegyen órákat informatikából. 

6. Ha valaki nehezményezi a megfogalmazást, az az én arcomba mondja, ne egy idős embert vegzáljon vele. Én szívesen elmagyaráztam volna ezt.

7. Aki pedig ilyesmit feltételez Hildáról, az nem ismeri őt, de az meg minek szól bele? Nála jobb csapatjátékost nehéz elképzelni. 

8. Aki ilyesmiért bánt egy idős embert, az jelentkezzen nálam oldásra, mert annak az illetőnek valami egészen más lelki problémája van. Ez felderíthető és megoldható. Ez az illetőnek és a környezetének is javára válna, és nem egy ártatlan emberen élné ki a belső haragját. 


Továbbra is szeretném, ha Hildának még életében örömet okoznánk, és nem fájdalmat és bosszúságot. Igazán megérdemli. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése