2014-09-14

Osho a bonsai témáról


Imádom a Rendszert! Megírtam reggel a Bonsai jegyzetet és aztán elmentem pár dolgot elintézni. Hazaértem, gondoltam beülök a kádba, és magammal viszek egy könyvet. Osho Férfiak könyvét választottam. Mit találtam a 18. oldalon? Íme: 

"Japánban 400 éves fák vannak, a magasságuk azonban mindössze 15 cm. Azt gondolják, ez is a művészet egyik formája. Pedig gyilkosság, merő gyilkosság! A fa ősinek tűnik, és csak 15 cm magas. 30 méteres fa lehetne, a csillagokig nyújtózhatna. De mit tettek vele? És hogyan? Ugyanezzel a módszerrel bántak el az emberiséggel, az emberekkel is. Egy aljzat nélküli edénybe teszik a fát, így amint a fa gyökeret ereszt, azt rögtön levághatják. A gyökereket újra és újra lemetszik,  és amíg egy fa gyökerei nem ereszkednek egyre mélyebbre, a fa törzse sem tud magasabbra nőni. Megöregszik, de soha nem lesz képes kifejlődni. Pontosan ugyanezt tették az emberi lényekkel is.
Szeretnem kell önmagamat, különben elszalasztom az élet értelmét. Sosem válok felnőtté, egyszerűen csak megöregszem. Nem lesz egyéniségem. Nem lesz méltóságom, nem válok teljes és igaz emberré."

Nahát, ez a Rezonancia Törvénye. És ma este a TV2 leadja az "Anyám nyakán" című filmet. :-)
REND van. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése