2013-04-23

Földrengés volt Magyarországon




Éjfél után 4,8-4,9 erősségű földrengést észleltek, senki nem sérült meg.
 
A Richter-skála szerinti 4,8-4,9 erősségű földrengést észleltek kedden hajnalban Magyarországon, senki nem sérült meg, jelentősebb anyagi kárról sem érkezett bejelentés.
Kiszely Márta, az MTA CSFK GGI Kövesligethy Radó Szeizmológiai Obszervatórium munkatársa azt mondta, hogy a rengést több helyen lehetett érezni, sok hívást kaptak az országból, többek között Budapestről, Jászapátiból, Fótról. A helyi idő szerint 0.28-kor észlelt földrengés epicentruma a Heves megyei Heves város közelében volt, mélysége megközelítette a 8 kilométert.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleménye szerint Heves és Fejér megye, valamint a főváros katasztrófavédelmi ügyeleteire érkeztek be lakossági hívások. Személyi sérülést nem jelentettek, anyagi kárt Tenk településről jeleztek, de ott is csak esztétikai károkat, a homlokzati vakolat részleges leválását.
 
Itt ültem a gépnél és írtam a blogot. Egy pillanatra úgy éreztem, mintha megszédülnék. Nem szoktam ilyesmit érezni. De aztán egy halvány csengés volt hallható. Az aragonit szélcsengő alig hallhatóan megszólalt. Épp a hétvégén beszéltem arról Ancsával, milyen érzés volt neki a földrengés. Ő a függönyök mozgását a légkondival magyarázta, és a virágok elmozdulását is. De hát máskor nem szoktak ezek bemozdulni, pedig a légkondi sokat megy. Anyósa megtántorodott és azt hitte rosszul lett. Nálam az ablak be volt csukva, ezért a szélcsengő mozgása indokolatlannak tűnt. Lefoglalt az írás, és valószínűtlennek tűnt a földrengés, nem foglalkoztam vele. Most olvasom, hogy mégis az első gondolat volt a helyes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése