2011-11-08

Homoródfürdő


Borvizét már a rómaiak is ismerték. A Földvár nevű helyen 2. századi római castrum  nyomaira bukkantak. Az itteni borvízforrások vizét először 1820-ban elemzi Pataki Sámuel. A fürdő a 19. században indult fejlődésnek, amikor a forrásokat köpübe foglalják, sétányokat, zenepavilonokat építenek, 1890-re eléri fejlődésének csúcspontját. 1773-tól 1968-ig Kápolnásfalu  fürdőtelepe, a települést 1913-ban veszik fel a Helynévtárba.  Ma diáktábor van itt, 12 borvízforrása jóízű borvizet ad az ide látogatóknak.


Annyira izgatott a látvány, hogy megálltam itt.


Hihetetlen, hogy még spriccel a szökőkút, de ahogy a levelekre ér a víz, azonnal rá is fagy.



Sajnos a képről nem jön le, mennyire szikrázik a napfény tánca a jégen.


Innen viszik el a borvizet palackokban, ingyen, vagy helyben is lehet inni belőle.


Ilyen nagy zsákokban, sok pillepalackban viszek el a hasznos italt. Én ezt most nem kóstoltam meg.


Ennyi egészségügyi problémára alkalmazzák az itteni vizet.


Szép tiszta a patak vize.


Megkerültem, és a másik oldalról is megörökítettem Nektek ezt a csodát!


Készültek a fotók, de közben lassan kezdtem megfagyni. Csak egy pulcsiban ültem a kocsiban, és a napsütés ellenére rém hideg volt ezen a reggelen.


Igazat adok a felhívásnak: Őrizzük meg Homoródfürdő értékeit!


Deresre fagyva, de élményekkel gazdagabban ültem vissza a kocsiba. Szerintem, aki eljut Hargita megyébe, érdemes ide eljönnie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése