2013-06-26

Tegnapi csoda - a technika védelmében


Tegnap - Tibinek hála - eljutottam egy kedves, idősebb munkatársamhoz. Igazság szerint a MAFILM alkalmazottjai voltunk, de Ő más területen dolgozott, nem volt köztünk munkakapcsolat. A Facebook hozott minket össze. Megbeszéltünk egy találkozót, és ez tegnap realizálódott.
 
Csodás teremtés, nem akartam elhinni, hogy 81 éves. Simán sok évet letagadhatna. (De miért tenné? :-) )
 
Köszönet azért, hogy megismerhettem. Idős kutyájával él egy kis kertes házban. Szokott zenélni magának, régebben kreatívan gyöngyökkel is foglalkozott, képeket készített. Látom, hogy elfoglalja magát. Végül az egész napot nála töltöttem, és közben négyen is érkeztek hozzá, és egy sem volt rokon.  
 
Remek példa  arra, hogy nem a kor számít, hanem a lelkület.
 
Megbeszéltük, hogy hetente kimegyek és most figyeljetek: számítógép ismeretekre tanítom!!! Hatalmas mennyiségű fotót gyűjtött össze a filmezésről, és ezeket akarja megosztani a neten, így megőrizve a régi emlékeket. Támogatom benne. A megkopott, fakó fotókat fel kell javítani. Letöltöttem a gépére a Picasa programot, ingyenes, és könnyű kezelni. Szinte repkedett az örömtől, ahogy megélénkültek a képek. Élvezte a tanulást. Pár alkalommal én csináltam, amit kell, aztán hagytam, hogy Ő csinálja, és mondtam, mi következik. Így jól begyakorolja. Próbáltak már segíteni, de nem jól. Tudom, mert én is jártam így. Aki érti már, az hajlamos gyorsan végigcsinálni ő maga a műveleteket, és nem veszi észre, hogy a másik már az első lépésnél elveszett. Ezért jobb, ha az illető maga veszi a kezébe az egeret, mert így begyakorolja.

Remekül fogunk szórakozni, már látom! Türelmetlenül várom már a következő közös napunkat. :-)

Csodás példa arra, hogy nem az életkor számít, hanem a nyitottság a világra. És üzenem azoknak, akik szidják az internetet és a számítógépet: egy magában élő ember így nyithat a világra. Kapcsolatokat építhet és tarthat fent, ismereteket szerezhet a világról, és hasznosan lefoglalja magát. Van miért felkelnie másnap. És simán megélheti a 100. születésnapját, mert mindig lesz új dolog, amit talál a hálón.
Fizikailag már a kertet sem tudja úgy gondozni, mint korábban. A legtöbb nyugdíjas kevés pénzből él, nem futja utazásokra, drága könyvekre. De a net kárpótolja sok mindennel. Nézhet filmeket rajta, kinagyíthatja a könyveket és el tudja olvasni, amit akar. A számítógépen hallgathat hangoskönyveket is főzés közben is akár.
Nincs semmi baj a technikával. Csak jól kell tudni felhasználni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése