2011-04-07

Ma van az Egészség Világnapja


Írtam  az utazásos cikket, és közben megy mellettem a tévé. Innen tudom, hogy ma van az Egészség Világnapja. Amit hallok, nagyon elkeserít:
Szakértő orvost kérdezi Krizsó Szilvia, mit jelent, hogy a körzeti orvosok több pénzt kereshetnek majd? Azt a választ kapjuk, hogy értékelni fogják a munkájukat. Az kap több pontot például, aki több oltást ad be a körzetében. Remek, korábbi cikkekben már szó volt a gyógyszermaffia nyomásáról. Pusztuljon a nép az oltásoktól, ők meg jutalmat kapnak érte.
Azért, szabadkozik a doki, hogy nem olyan könnyű ezt elérni, hiszen 4-6 perc jut egy betegre. Ezalatt nehéz meggyőzni az oltásról. Tényleg? Nálam annyi idő alatt csak a teáját issza meg. Mi a fenét lehet gyógyítani 4-6 perc alatt? Ilyenkor nem jut eszébe az eskű szövege? Vagy az csak egy formális buli része volt?
.
Itt sem jobb a helyzet. Van egy tündér házaspár, akiknek valami bajuk van. Az orvos lebeszélte, hogy ne jöjjenek kezelésre, és ne fújják a sprayt se. Nálunk a családban egy nap alatt átestünk a hasonló tüneteken a praynek köszönhetően. A doki azt sem tudhatja, mi van benne, de ne alkalmazzák. Szerintem fogalma sincs, mire jó a Nelson is. Az úrhajósoknak jó fent, itt lent nem? Van benne baktérium, vírus, gomba és élősködő írtás. Drága doktorom! Előbb nézzen utána, csak aztán javasoljon! De félti a praxisát, és nehogy meggyógyuljon a betege, pláne ne mástól!  Nem a beteg gyógyítása a lényeg, hanem mi is? Múlt hónapban épp egy pici lányt kezeltem meg, aki lázasan érkezett, és jó állapotban ment el.

2 megjegyzés:

  1. ebben igazad van alltokat kellene kezeljenek a dokik es nem embereket

    VálaszTörlés
  2. Én az állatokat is nagyon szeretem. :-D Szerintem vannak jó, gyógyító orvosok és vannak megélhetésiek. Mindenkinek a saját karmája, hogy hogyan tud szembenézni önmagával. A betegé meg az, hogy keresse meg az igazit, akiben megbízik. És ha úgy érzi, mondjon nemet, még ha fehér köpenyben is áll valaki vele szemben. A fodrászát nagyobb körültekintéssel választja meg a legtöbb személy, mint az orvosát.

    VálaszTörlés