2011-04-23

Osztálytalálkozóhoz segítséget kérünk

Egy hónapja levelet kaptam egy általános iskolai osztálytársamtól, Dumbaridisz Imrétől. Tegnap végre találkoztunk, majd 7 órát beszélgettünk. Volt miről. Szerinte érdemes lenne egy osztálytalálkozót szervezni. A gond, hogy hogyan találunk az emberekre? 


A Práter utcai általános iskolába jártunk, 1963 - 1971 között. Én ott vigyorgok az első sorban, a harmadik lányzó. Imre épp mögöttem áll. Almásy Mária volt az első 2 évben az osztályfőnökünk. Aztán Dubravecz Attiláné majd Bein Noémi Ágnes. 


A felső tagozatban Nagy Károlyné, azaz Szokolszky Erzsébet (inkább így hívtuk, az előző férje nevével) vezette az osztályt. Ha jól emlékszem, épp tavaly ment el. Drága Erzsébet néni életem meghatározó lakja volt. Anyuval barátnők voltak, és nyaranta Balatonkenesén, az ő házukban is nyaraltunk. Ágival, a lányával jó barátságban voltam. Egyik évben engedték a szüleink, hogy egyedül legyünk a házban, de nem éltünk vissza a bizalmukkal. Boldog emlékek ezek. Ő tanított meg jegyzetet,vázlatot készíteni. Mai napig hálás vagyok érte. 


Itt már hatodikosok vagyunk, de még mindig karba font kézzel kellett ülni az első sorban. :-)

Utolsó év, a tanárok egy részével. 
.
Segítség kéretik: aki bármit tud a tanárokról,  illetve az osztálytársakról, jelezze. Imrével próbáltuk összeszedni a neveket. Ha valakinek nem helyesen írom le a nevét, vagy esetleg csak hasonló, ne haragudjon meg érte. 40 éve nem találkoztunk. 

Tanárok:

Grósz Károly
Veres Sándor
Dobay Zsigmondné
Békés Edit
Dubravecz Attiláné
Bein Noémi Ágnes
Angi néni?
Virág Cecília

Osztálytársak:

Tóth Mariann
Bicskei Zsuzsa
Molnár János és Sándor (ikrek)
Asztalos Ági és Erzsi (ikrek)
Horváth Mária
Álló Csilla
Menczel Éva
Csala Zsuzsa
Gáspár Margit
Oláh ???
Márton Ági
Pataki fiúk ?
Rév András
Király Csaba
Demeter László
Boda Jenő
Kun Gábor
Füredi ?
Bárány ?
Pongrácz Gábor
Müller Péter
Kósa Ferenc
Váradi ?
Galló Kati
Cinege Antal
Zellenka Anikó
Lipcsei Mihály
Kaposi Mária
Kerekes Erika
Együd Judit
Lipták Hajnalka
és mi
Dumbaridisz Imre
Krasznai Magdolna

Nem voltunk kevesen. Remélem, nem hagytunk ki senkit. A fotók alapján kerestük a neveket. Hátha a gyermekei, unokái olvassák ezt a felhívást, ha ők nem is ülnek gép közelében. 

2 megjegyzés:

  1. Csupor Csaba vagyok és a Práter utcai általános iskolába jártam.
    Angi nénit: DR Putnoki Zoltánnénak hívták.
    Volt osztályfőnököm. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Lassan előjönnek a nevek a múltból. :-)

    VálaszTörlés